no author
Florin Jinga
164 vizualizări 12 mar 2019

Ancheta a fost deschisă de Comisia pentru drepturile omului şi egalitate din Marea Britanie, care a anunţat marţi că analizează posibile cazuri de discriminare, după ce mai multe femei s-au plâns că au primit salarii mai mici decât bărbaţii cu funcţii similare în compania de televiziune, scrie CNN.

"Vom analiza plângerile formale şi informale privind salariile făcute de angajaţii BBC, pentru a decide dacă a fost vorba despre discriminare în ceea ce priveşte femeile şi dacă aceste conflicte de muncă au fost soluţionate în mod adecvat", se mai arată în comunicatul comisiei.

Un purtător de cuvânt al BBC a declarat că, în prezent, "sistemul de salarizare este unul corect" şi "transparent pentru angajaţi", iar conducerea şi-a exprimat "regretul profund" pentru cazurile de discriminare din trecut.

Acesta a adăugat că este normal să se facă o asemenea anchetă şi a vorbit despre faptul că BBC trece printr-o perioadă de reforme profunde.

Printre cazurile de discriminare se numără şi cel al lui Carrie Gracie, un fost editor chinez al reţelei TV, care a primit un salariu mai mic decât bărbaţii cu funcţii similare. Comisia a indicat că se aşteaptă ca această anchetă să fie finalizată până la sfârşitul anului.

Dacă plângerile se dovedesc a fi adevărate, comisia va cere BBC "să înceteze practicile discriminatorii" şi să ia măsuri pentru a evita repetarea acestora, putându-se ajunge chiar şi în instanţă.

Un raport al BBC publicat în 2017 arăta că femeile reprezentau mai puţin de o treime dintre angajaţii cu funcţii de conducere şi starurile reţelei.

Gracie şi-a dat demisia în 2018, spunând că editorii internaţionali de sex masculin primeau salarii cu "cel puţin 50% mai mari" decât femeile din funcţii similare. Aceasta a mai descris sistemul de salarizare al BBC drept "secret şi ilegal".

Conducerea BBC şi-a cerut scuze şi a fost de acord să îi plătească despăgubiri lui Gracie, sumă pe care aceasta a donat-o unei organizaţii caritabile.

Discriminarea de gen practicată de televiziunea publică din Marea Britanie a fost şi una dintre concluziile unui raport publicat în 2018 de Comitetul pentru mediul online, cultură, media şi sport al Guvernului britanic.

Citește și: