17 mai 201708:07128

Ucraina acuză Rusia de efectuarea unui atac cibernetic asupra site-ului preşedinţiei de la Kiev

Administraţia prezidenţială ucraineană a acuzat Rusia că ar fi efectuat un atac cibernetic care a vizat site-ul preşedinţiei, după ce Kievul a impus o serie de sancţiuni împotriva mai multor site-uri ruseşti, notează Reuters.

"Am observat reacţia Rusiei la decretul prezidenţial care a inclus blocarea accesului la serviciile de social media ruseşti. Site-ul preşedintelui este afectat de un atac organizat", a declarat Dmitro Shymkiv, adjunctul şefului Administraţiei prezidenţiale.

"Situaţia este sub control datorită specialiştilor noştri şi nu există nicio ameninţare referitoare la funcţionarea site-ului", a precizat oficialul.

Kremlinul nu a comentat încă acuzaţiile administraţiei prezidenţiale de la Kiev. Rusia a negat în repetate rânduri că ar duce un război cibernetic împotriva Ucrainei.

Ucraina a impus marţi noi sancţiuni împotriva Rusiei, pe care a acuzat-o că susţine rebeliunea separatistă din estul Ucrainei, blocând accesul pe teritoriul său la mai multe servicii de internet foarte populare oferite de companii ruse.

Aceste măsuri au fost anunţate în cadrul unui decret făcut public pe site-ul preşedinţiei şi includ reţeaua de socializare VKontakte, un fel de Facebook rus, reţeaua Odnoklassniki, dar şi motorul de căutare Yandex şi portalul Mail.ru.

Potrivit Consiliului de Securitate şi Apărare de la Kiev, blocarea site-urilor ruseşti a fost impusă cu scopul de a proteja împotriva companiilor "ale căror activităţi ameninţă securitatea informatică şi cibernetică a Ucrainei".

Dmitri Peskov, purtătorul de cuvânt al Kremlinului, a declarat că Moscova nu a uitat principiul reciprocităţii în cazul unor astfel de dispute, catalogând acţiunea părţii ucrainene este una "obtuză".

 

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.